馃榾 LOGOPEDA W NASZEJ SZKOLE 馃榿

Zaj臋cia logopedyczne w szkole skierowane s膮 do dzieci z wadami wymowy oraz zaburzeniami mowy. 膯wiczenia prowadzone s膮 indywidualnie i zespo艂owo (grupy 2-3 osobowe) w zale偶no艣ci od rodzaju oraz stopnia nasilenia zaburze艅. Gabinet logopedyczny wyposa偶ony jest w niezb臋dne pomoce do 膰wicze艅 usprawniaj膮cych narz膮dy artykulacyjne, do 膰wicze艅 oddechowych oraz 膰wicze艅 j臋zykowych.

Celem terapii logopedycznej jest usuwanie zaburze艅 mowy, korekcja wymowy, nauczanie mowy, wyr贸wnywanie op贸藕nie艅 rozwoju mowy, wypracowywanie odpowiedniego poziomu sprawno艣ci j臋zykowej.

Do tego celu s艂u偶膮 indywidualnie dobierane dla ka偶dego dziecka 膰wiczenia ortofoniczne, oddechowe, fonacyjne, kszta艂c膮ce s艂uch fonemowy oraz usprawniaj膮ce narz膮dy artykulacyjne. 膯wiczenia te wykonywane s膮 wraz z grami i zabawami utrwalaj膮cymi wymow臋 tj. rebusy, zagadki, uk艂adanki, elementy terapii multimedialnej.

Terapi膮 logopedyczn膮 obj臋ci s膮 wszyscy uczniowie klas I, u kt贸rych stwierdzono wad臋 wymowy.

W zaj臋ciach terapii logopedycznej uczestnicz膮 dzieci typowane na podstawie wynik贸w bada艅 psychologicznych, logopedycznych w Poradni Psychologiczno 鈥 Pedagogicznej oraz przesiewowych bada艅 logopedycznych prowadzonych przez logoped臋 w szkole.

We wrze艣niu logopeda w szkole przeprowadza diagnoz臋 logopedyczn膮 w艣r贸d uczni贸w klas pierwszych.

Komentowanie jest wy艂膮czone.